środa, 29 października 2014

Lud przemówił (Event)

Wyniki
Tak - 7
Nie wiem - 1
Nie - 1

Jak widać opcja "tak" wygrała, z czego się bardzo cieszę ^^ Dnia 29.10.2014 o godzinie 20.00 odbędzie się... BAL MASKOWY!
Czas na blogu to 31 października.

INFORMACJE FABULARNE
 ~ Organizator imprezy jest... nieznany! Wiadomo jedynie, że ma biały garnitur i czarną maskę na większość twarzy.
 ~ Przygotowane jest dużo atrakcji i przede wszystkim wielka niespodzianka, która może sporo namącić w życiu bohaterów
 ~ Wiecie co oznacza "bal maskowy"? Tak! Wszyscy są w maskach! Skąd więc wiadomo, kim jest tajemniczy nieznajomy?
 ~ Ukrywajcie swą nadnaturalność, wśród gości są również ludzie.


INFORMACJE
 ~ Udział w evencie jest dobrowolny i nieobowiązkowy.
 ~ Noc Halloween'owa będzie trwała kilka dni, aż do zakończenia wszelkich wątków związanych z eventem.
 ~ Podczas trwania wydarzenia, jest możliwość bilokacji (przebywania w dwóch miejscach na raz, czyli w jednej rozgrywce możesz być na Antarktydzie i jednocześnie być na balu maskowym)
 ~ Duchy mogą wychodzić z miejsc, w których zostały uwiezione.
 ~ Jako, że wszyscy będą w tej samej sali, to najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie rozgrywki w kilka osób. Jeśli jest to dla Was chaotyczne, można uzgodnić pisanie według ustalonej kolejności.
 ~ Wskazane jest pisanie krótkich postów, by gra przebiegała sprawniej i szybciej.
 ~ Na czas gry, będzie wprowadzony MISTRZ GRY.

MISTRZ GRY

Jeśli nie chcecie by MG wcinał się w Wasze życie, wystarczy, że w komentarzu napiszecie "Nie zezwalam na interwencje MG" i imiona Waszych postaci.
Mistrz gry, w skrócie MG (ang. Game Master, w skrócie GM) to organizator, narrator oraz sędzia w grach fabularnych. (...)  Mistrz gry tworzy dla graczy przygody oraz ma pełną kontrolę nad światem; kontroluje wszystkie wydarzenia zewnętrzne oraz postacie nie sterowane przez graczy (tzw. BN - bohaterowie niezależni). Jedynie mistrz gry dysponuje pełną wiedzą na temat świata i scenariusza gry. Opisuje on innym uczestnikom zabawy to, co widzą ich postacie, oraz określa reakcję otoczenia na ich zachowanie (np. co się stanie jeśli jeden z graczy zechce otworzyć drzwi). Ma też decydujący głos przy interpretacji reguł danego systemu. Jedyną rzeczą, która nie podlega bezpośredniej kontroli przez mistrza gry, są poczynania graczy. Ich decyzje dotyczące zachowania postaci, które odgrywają, oraz poczynań i środków jakie przedsięwezmą, by osiągnąć cel. Co ważne, mistrz gry nie jest przeciwnikiem graczy, choć jego zadania obejmują stawianie wyzwań na drodze ich postaci.
Do głównych zadań mistrza gry należy:
  • narracja; przedstawienie świata graczom
  • odgrywanie roli bohaterów niezależnych
  • orzekanie o skutkach działań bohaterów graczy
 Tyle nam powiedziała ciocia Wikipedia. Jak jest jednak w grach PBF oraz RPG, czyli między innymi na naszym blogu? W paru kwestiach ciocia ma rację. Mistrz gry gra postaciami niezależnymi oraz orzeka o skutkach działań. Jednak gracze mają już przedstawiony świat, jak również mają większą władzę i swobodę, niż jest to napisane wyżej. MG więc jest losem: może być kelnerem który przewrócił i wylał szampan na drogą suknie postaci, albo wcielić się w dziennikarkę interesującą się stworzeniami nadnaturalnymi bądź nachalną nastolatkę która koniecznie chce Cię zaprosić do tańca.
Nie wolno ignorować postów MG.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz